Het ANWB tasje en zijn verhaal

14 juli 2022 - Tromsø, Noorwegen

Beste volgers,

Wat hebben we gisteravond lang buiten kunnen zitten, heerlijk was het. Doordat de zon niet onder gaat, heb je echt geen idee van de tijd. Toen we uiteindelijk onder de wol kropen was het bijna middernacht.

Het Polarmuseum stond op de wensenlijst van René en daar wandelden we naar toe. Vanaf de camping ongeveer 3 kilometer, waarvan ruim een kilometer over de brug. Deze heeft aan de noordkant een fietspad, aan de zuidkant een voetpad. Moedig begon ik aan de monstertocht. Ik perste me aan de reling van de brug die mij scheidde van de autoweg, zover mogelijk weg van de waterkant. Stevig de hand vast van René, die nu twee blauwe handen heeft. Het hoogste punt van de brug is zo’n 38 meter. Ik heb van het uitzicht niet veel meegekregen, ik durfde niet rond te kijken.

Het Polarmuseum is in een oud gebouw, met lage plafonds, erg mooi, maar ook vreselijk warm, het leek wel een sauna. René wilde de geschiedenis van Roald Amundsen bekijken, ik ben de warmte ontvlucht en buiten gaan zitten.

Roald Amundsen

Na het museumbezoek zijn we Tromsø gaan verkennen. Langs de haven, en bij ieder restaurant buiten op de menukaart kijken of daar Koningskrab op staat. Nog steeds nergens gevonden. Waar je wel bijna over struikelt zijn de kappers. Zowat op elke straathoek is er een.

In Tromsø ook tal van broedende meeuwen, dit jonkie liep rond in het winkelgebied.

Deze jonge meeuw liep in de winkelstraat

Om terug op de camping te komen, kun je twee dingen doen, de bus nemen of weer de brug over wandelen. Het werd wandelen. Ik plakte weer bijna aan de vangrail vast, en kneep daarbij de linkerhand van René tot moes. Wat heeft hij afgezien. Ik waagde me op het hoogste punt om snel rond te kijken, maar stond meteen te tollen op mijn benen, doorlopen dan maar. Diepe zucht toen ik weer vaste grond onder mijn voeten had.

Later op de middag mijn tweede keer als vakantieverslaggever bij BertOp5. De opdracht die ik vorige keer meekreeg was om een foto te maken van iets typisch Nederlands in een Noorse omgeving. Stroopwafels hadden we niet, maar in de auto lag een ANWB tasje. Opdracht geslaagd. Daarmee zit mijn taak als vakantieverslaggever bij BertOp5 er helaas op. Bert, Milou en Lennart bedankt voor deze leuke ervaring!

De opdracht voor BertOp5

1. Grietje:
    14 juli 2022
    Gelukkig heb je de voettocht over de brug overleefd 😄 Maar 👏👏👏voor je moed om er toch overheen te gaan!
  2. Tiny de Vogel:
    14 juli 2022
    Het is echt afschuwelijk hoog.
  3. Astrid Luisman:
    15 juli 2022
    Weer een leuke ervaring op die dag, toch maar de hoogte getrotseerd….👍🏼
  4. Tiny de Vogel:
    15 juli 2022
    Het is een akelige hoogte, met vast een mooi uitzicht.