Zeeuws Knopje

17 juli 2022 - Tromsø, Noorwegen

Hallo beste lezers,

Terwijl Nederland zich opmaakt voor een hittegolf, zitten wij in de caravan met een kacheltje aan. Heel de nacht en een groot deel van de dag heeft het geregend. De temperatuur schommelt rond de 10 graden.

Een auto tochtje door de omgeving, en een filmpje gemaakt van de brug en de tunnels met de rotondes. Toen de regen wat minder werd besloten we een wandeling door de botanische tuin in Tromsø te maken. En wat zag ik daar tussen al die planten en bloemen, het Zeeuws knopje. Opeens miste ik mijn (moes)tuin, en vind ik het stiekem niet zo erg dat we morgen verder afzakken naar het zuiden. Hoewel we in principe nog tot half september de tijd hebben, verwacht ik niet dat we dat gaan volmaken.

Zeeuws Knopje

De middag hebben we besteed aan opruimen en stoeien met de GoPro. Een leuk apparaatje, maar óf wij zijn heel erg onhandig, óf het werkt niet zoals het zou moeten. Na heel wat gedoe, staan de filmpjes dan toch op de IPad, nu nog bij mijn verhaaltje.

Morgen willen we al vroeg gaan rijden, de route naar huis laten we een beetje afhangen van het weer en wat we onderweg tegenkomen. Daarover later meer.

1. Astrid Luisman:
    17 juli 2022
    Wel een fijn idee dat je tot half september weg kan blijven, wie weet wat je nog voor moois tegen komt!
    En een beetje mooi weer zal toch ook wel fijn zijn 🌞
  2. Tiny de Vogel:
    18 juli 2022
    We verwachten niet dat we het zo lang vol gaan houden. Ik besef hoe bevoorrecht we zijn dat we zo lang op reis kunnen, maar we vinden het ook goed dat we nu aan de terugreis beginnen.
  3. Grietje:
    17 juli 2022
    Het wordt hier inderdaad warm! Maar bij ons heb je meestal wel een beetje wind van zee. Bloeien er nog pioenrozen in de botanische tuin ? Jullie hebben dus alle tijd om nog veel mooie plekjes te zien.
  4. Tiny de Vogel:
    18 juli 2022
    Wij verbaasden ons in eerste instantie ook over de pioenrozen, die zelfs nog in de knop staan. Maar hier komt alles natuurlijk veel later op gang. Het was een prachtige tuin, jammer van het weer, anders kun je er uren toeven. Toen het harder begon te regenen zijn we terug naar de camping gegaan.