Het prentenkabinet

9 mei 2024 - Pirna, Duitsland

Ondanks dat de voortent slechts met wat kunstgrepen overeind is gezet, is hij blijven staan. Het weer is niet denderend dus op naar de grote stad, Pirna. Op internet ons huiswerk gedaan, en de dichtsbijzijnde bouwmarkt gezocht met een kampeerafdeling. Het was druk op de weg, en dito op de parkeerplaats van de bouwmarkt. Het regende inmiddels en het leek wel of iedereen voor de ingang wilde parkeren. Stoer als wij zijn, vonden we een plekje ver daarvandaan. Door de gestaag vallende nattigheid renden de parkeerplaats over. Zigzaggend tussen auto’s door, waarvan de bestuurders toch een poging deden zo min mogelijk te moeten lopen.

Nu is een bouwmarkt niet mijn favoriete winkel, dat veranderde ook hier niet. Snel op zoek naar spijkerharingen, en op de valreep een plantje en bijpassende tafelzeil gepakt. In de rij voor de zelfscankassa aangesloten en even later stonden we met onze aankopen buiten in de regen die nog wat intensiever was geworden.

Wie regelmatig in Duitsland is zal het vast wel zijn opgevallen, de snelheidsborden. Ja natuurlijk die staan in Nederland ook, maar hier is de logica ver te zoeken. Borden met 50, 70, 30 en dat binnen nog geen 100 meter, met flitspalen op zowat elke straathoek, bij wijze van spreken.  Je moet continue op je hoede zijn.  Na elke vakantie in Duitsland ligt bij thuiskomst dan ook een onaangename verrassing te wachten, en dat is echt niet doordat René een snelheidsduivel is. René had aan het begin van deze reis nog gezegd: “deze vakantie geen foto’s door flitspalen!” Helaas weten we nu al dat we twee foto’s aan de verzameling kunnen toevoegen, en dat in drie dagen tijd! 😡 📸

1. Astrid Luisman:
    9 mei 2024
    Ach…dat is wel heel jammer, bekeuringen zit je niet op te wachten…vooral als je zo je best doet!
    Ik hoop op beter weer voor jullie…dan is het allemaal nog leuker!
  2. Grietje van der Ploeg:
    11 mei 2024
    Dat is geen leuk souveniertje zo’n boete🥵
  3. Tiny de Vogel:
    13 mei 2024
    Zeker niet, René baalde vreselijk.

Jouw reactie