Elbplaza

26 december 2023 - Hamburg, Duitsland

Onze “huisbaas” legde uit op welke manieren we gemakkelijk tot in het centrum van Hamburg kunnen reizen. Er is een busverbinding vanuit het dorp die 1 x per uur naar de stad rijdt, en via P&R vanaf station Nettlenburg met de trein. We besloten de tweede optie te proberen. In een klein half uurtje reden we naar het station, waar we voor twee euro 24 uur konden parkeren! Waar vind je dat nog? Het kostte de nodige moeite een parkeerkaartje uit de automaat te toveren, want onze bankpassen werden niet herkend (waar hebben we dat eerder meegemaakt?). Gelukkig hadden we nog een handje kleingeld voor noodgevallen, en dit was er zo een. Na het inwerpen van een muntstuk kregen we de parkeerkaart. Op naar de volgende uitdaging, een treinkaartje. Dat ging zowaar zonder problemen, binnen de kortste keren stond ik triomfantelijk met de dagkaart te zwaaien.

De S2 bracht ons snel naar het centrum, we moesten een keer overstappen, niet zo heel moeilijk. Bij ons wel, we stapten een station te vroeg uit. Daar vonden we weliswaar een aansluiting, maar het station was oud, vies en we moesten eindeloze trappen af.

Uiteindelijk kwamen we toch bij onze bestemming, de Elbphilharmonie. Niet voor een concert, maar om rond te kijken op de Elbplaza. Die kun je gratis bezoeken, wel moet je langs de kassa voor een kaartje. Bij grote belangstelling heb je pech, dan moet je wachten, of een kaartje bestellen voor een later tijdstip.

De roltrap naar boven

Via een enorme roltrap (moet ik daar echt op?)  word je naar boven vervoerd, daar ga je met een kortere roltrap verder. Vanaf de plaza kun je naar buiten om van het uitzicht op Hamburg en de haven te genieten. Ondanks het slechte weer was het genieten en smaakte de koffie extra lekker.

1. Astrid Luisman:
    27 december 2023
    Leuke belevenis!
  2. Grietje:
    27 december 2023
    Dat is nog een een roltrap!
  3. Tiny de Vogel:
    3 januari 2024