Lüneburg

24 december 2023 - Lüneburg, Duitsland

Nadat we de kerstboodschappen hadden gedaan was het plan om te gaan wandelen. Leuk, een wandeling in de sneeuw. Helaas werden de witte vlokken verdreven door regendruppels, de zoveelste regendag was een feit en de droom van een witte kerst  vervlogen.

De wandeling door de sneeuw werd een tripje naar Lüneburg, een half uurtje met de auto. Aan de rand van het centrum vonden we een parkeergarage met nog een zee aan ruimte, op een kleine  tien minuten lopen van het centrum. Ondanks het troosteloze weer, was het genieten in de leuke stad. Mooie gebouwen, verrassend veel winkels, en een kleine maar gezellige kerstmarkt. Dat de regen bij tijd en wijle met bakken naar benden kwam mocht de pret niet drukken.

Als ik in Duitsland ben en ik zie Nanu-Nana, dan moet ik er naar binnen, deze winkel lokt mij gewoon over de drempel. Nu  had ik een prima excuus, er viel juist een stortbui, dus even schuilen 😉.  Het is zo’n winkel met heel veel leuke hebbedingetjes, of je het daadwerkelijk nodig hebt is dan meestal de vraag. En ja ik ben gezwicht voor de verleidingen, we gingen niet met lege handen naar buiten.

Deze heeft René uitgezocht

Lüneburg is een leuke stad, zelfs op deze kletsnatte dag.

1. Grietje:
    25 december 2023
    Altijd leuk zo’n sneeuwbol!
  2. Tiny de Vogel:
    27 december 2023
    Nogal kitscherig, maar zo leuk! ☃️
  3. Astrid Luisman:
    26 december 2023