Gescheurde jeans

27 augustus 2022 - Aurich, Duitsland

De vrijdag was wat het werk betreft een verloren dag voor René. Voor het weekend en maandag zagen de voorspellingen op zee er niet veel beter uit. Naar huis rijden, 500 km enkele reis, en dan daar afwachten was geen optie. Ben je net thuis, kun je bij wijze van spreke weer terug. Uiteindelijk werd besloten dat we in Aurich zouden blijven en er dan maar wat van maken.

Zo zijn we zaterdag naar het eiland Nordeney gevaren, als echte toeristen. Beetje wind, een zonnetje, buiten zitten op het dek, heerlijk! Tot de boot vlak voor de haven van Nordeney dwars op de golven kwam te liggen. Ik begreep meteen waarom de deining voor de  offshore taxiboot niet boven een bepaalde hoogte mag zijn. De mannen moeten van de boot overstappen op een kooiladder van het platform. Dat lijkt me op zich al een hele onderneming, en dan nog vanaf een boot die heen en weer gaat. Ik moet er niet aan denken. Logisch dat daar een pittige training aan vooraf is gegaan en ze gezekerd naar boven klauteren.

Nordeney

Eenmaal aan wal op Nordeney fietsen gehuurd. Waarom zijn huurfietsen altijd zo oncomfortabel? Een terugtraprem, vreselijk als je dat niet gewend bent, en een mandje achterop dat door de laagte van mijn zadel, ik ben nou eenmaal niet zo groot, in mijn onderrug duwde. We trapten richting centrum van Nordeney en vonden een gelegenheid waar we een koffiestop hielden. Daar merkten we dat we een beetje uit de toon vielen. Alom dames van alle leeftijden met kapotte jeans, of witte bermuda’s, en grote zonnebrillen die bijna het hele gezicht bedekten. En het was vast niet allemaal goud wat er blonk, of misschien toch wel? Daar liepen wij, met onze allesbehalve elegante, maar o zo comfortabele Meindls  aan onze voeten.

Wij vonden het centrum en de kustlijn van het bebouwde deel van het eiland niet gezellig. Ook al waren er terrassen en winkels, was het er druk, het was niet “ons ding” om het maar populair te zeggen. De tijd ontbrak om de rest van het eiland per fiets te verkennen, waar het ongetwijfeld erg mooi is. Zo zaten we eerder dan gepland weer op de boot terug, waar we genoten van een prachtige terug tocht.

Wordt vervolgd.

1. Grietje van der Ploeg:
    30 augustus 2022
    Ben benieuwd naar het vervolg😄😄
  2. Tiny de Vogel:
    1 september 2022
    Je hebt weer wat te lezen. 😉