Afscheid

20 augustus 2022 - Kapelle, Nederland

Onze reis  Kapelle - Hamningberg - Kapelle zit er op. Gisteravond zijn we  veilig thuisgekomen. Na 8 weken in een caravan geleefd te hebben oogt ons appartement enorm groot. Na de caravan te hebben losgekoppeld, zijn we eerst naar onze volkstuin gereden. Alle planten en bloemen hadden gedurende onze reis vrij spel en daar is dankbaar gebruik van gemaakt, het is een wildernis geworden.

Gelukkig ook bloemen tussen het onkruid

Op de laatste dag van onze reis zijn we naar het Auronauticum in Nordholz geweest. Behalve de geschiedenis van luchtschepen (Zeppelin) en marinevliegtuigen zagen we er iets opmerkelijks. Een kubus van kunststof met daarin een twee persoons matras. Voor een bedrag van 210 euro mag je daar de nacht in doorbrengen, voor dat geld krijg je dan zelfs een mandje met drinken en snacks. Voor de echte liefhebber dus, want na 17.00 uur gaat het hek op slot.

Vrijdagochtend afscheid genomen van onze gele tweewielers, en om in dezelfde kleur te blijven van de Strandkörbe met in de verte het eiland Neuwerk. Neuwerk, waar nog enkele tientallen mensen wonen, is lopend bereikbaar bij laag water. Het beste met een gids die op de hoogte is van het tij en de gevaren van het wad. Ook kun je er naar toe met paard en wagen, en per boot vanaf de haven van Cuxhaven. Zelf ben ik er in 2016 geweest, op de heenweg met paard en wagen en terug met de boot. Daardoor had ik de hele dag tijd om het eiland te verkennen, ik vond het geweldig.

Op weg naar Neuwerk

In de verte het eiland Neuwerk

In Kapelle wachtte ons een warm welkom van de medebewoners van onze galerij, dat is nog eens leuk thuiskomen! Dank je wel lieve buren!

Iedereen bedankt voor het lezen van mijn reisblog en de reacties. Ik heb het met veel plezier gedaan en denk na over een vervolg. Daarover later meer.