Oude Liefde

16 augustus 2022 - Duhnen, Duitsland

Afgelopen zaterdag zijn we van Flensburg naar Cuxhaven verhuisd en houden hier nog een weekje vakantie. Beetje bijkomen van de indrukwekkende reis die achter ons ligt. Cuxhaven-Duhnen is bekend terrein, voor mij de 3e keer, René zijn tweede bezoek aan deze regio. Met zomerse temperaturen hebben we al aardig wat kilometers weggefietst en we zitten tot laat buiten.

Een bezoek aan de “Alten Liebe” kan hier natuurlijk niet ontbreken. Een voormalige houten pier, die veel toeristen en scheepsspotters trekt. Enorme schepen trekken hier zo dicht aan je voorbij dat je ze, bij wijze van spreken, bijna kunt aanraken. Het is na Hamburg en Wedel ook het vertrekpunt van de Halunder Jet naar Helgoland. Als ik deze zie binnenvaren, begint het toch weer te kriebelen. Nog een keer naar Helgoland, al is het maar voor een dag? Een blik op de huidige prijslijst doet mij huiveren, het besluit over wel/niet is daarmee nog niet genomen.

De Halunder Jet, terug van Helgoland

We wilden voor de Kapelse dag thuis zijn, om na twee jaar het dorpsfeest weer mee te maken. Maar zoals het er nu naar uit ziet, schiet dat er alsnog bij in. De werkgever van René heeft hem weten op te sporen en hem gevraagd voor een spoedklusje. Nog is daarvoor niet alles geregeld, maar ja, hij is er wel weer mee bezig. Het gooit de plannen voor de komende weken behoorlijk overhoop. Voorlopig genieten we van de zomerse temperaturen en de mooie omgeving.

1. Astrid Luisman:
    16 augustus 2022
    Nu nog lekker genieten hoor! 😎
  2. Tiny de Vogel:
    17 augustus 2022
    Dat doen we zeker!
  3. Grietje:
    16 augustus 2022
    De baas van René wacht nog maar even.Vakantie is vakantie! Nog lekker genieten. Het is hier ook nog warm maar vannacht een klein zeer welkom regenbuitje gehad.
  4. Tiny de Vogel:
    17 augustus 2022
    Het is hier nu flink aan het regenen en onweren. Regen is welkom, onweer ben ik niet zo van.