De uittocht

10 augustus 2022 - Flensburg, Duitsland

Na de uittocht van de schepen werd het stil op camping Frydenstrand. De een na de ander in ons gezellige laantje vertrok. Wij zijn daar vanochtend vertrokken en in de middag neergestreken in Flensburg, Duitsland.

Maandag zijn we naar een natuurreservaat geweest, Lille Vildmosecentret. Om het informatie centrum en het naastgelegen park te bezoeken werd een fikse entreeprijs gevraagd. Het info gedeelte was aardig, het park had behalve wilde zwijnen, die achter een omheining liepen, weinig te bieden dan een wandelpad door bosgebied. In het eigenlijke natuurreservaat zouden bisons, herten en elanden lopen. Uiteraard hebben wij die geen van allen gezien. Een paar korte wandelroutes waren leuk, maar het enige wild dat we zagen waren een mooie rups, wie kan vertellen van welke vlinder deze is? en een kleine hagedis.

HagedisLille Vildmose

De reis loopt ten einde, nog anderhalve week in Duitsland, waarvan een week in Cuxhaven-Duhnen. Morgen gaan we Flensburg verkennen.

1. Grietje:
    10 augustus 2022
    Tja, aan alles komt een eind . Maar ik denk dat je straks ook wel blij bent dat je weer thuis bent. Maar nu nog genieten van alles!
  2. Astrid Luisman:
    11 augustus 2022
    Ja…na deze mooie reis komt het eind in zicht….alhoewel, nog heel wat dagen komen er aan in Duitsland! 😂
  3. Tiny de Vogel:
    11 augustus 2022
    Heerlijk, eindelijk ook echt zomerweer. 😀
  4. Marja en Cor de Vogel:
    11 augustus 2022
    Kijk uit voor de zwarte adder
  5. Marja en Cor de Vogel:
    11 augustus 2022
    Die kruipen ongezien in de sleirhut en reizen gratis mee naar Zeeland zijn wel giftig is familie van de ned.adder
  6. Tiny de Vogel:
    11 augustus 2022
    Nog niet gezien, dus het zal wel meevallen. 😂