De Monoloog

12 augustus 2022 - Flensburg, Duitsland

Bijzondere woningen

Flensburg verkennen bij zomerse temperaturen, we weten niet wat we meemaken. Alleen in het begin van onze reis in Zweden hadden we soortgelijke temperaturen. Wat is het heerlijk om op een terras te zitten, in t shirt en korte broek. Flensburg heeft een gezellig centrum, veel terrassen, mooie panden, en een haven. Aan het eind van onze wandeling door Flensburg stond er een mooie 10 kilometer op de teller.

Dag mevrouw

De camping heeft een klein zwembad, is gemoedelijk en pal naast de camping is een supermarkt. René heeft de taak op zich genomen om elke ochtend verse broodjes te halen, lekker! De camping wordt vooral gebruikt door reizigers op weg naar het noorden of terug vanuit het noorden op weg naar huis, en zijn na een nacht weer weg. Zo niet wij en een tentbewoner op een veld achter ons. Zo rond etenstijd begint hij luidkeels tegen een medekampeerder een monoloog, die de hele avond aanhoudt. Werd gisteren de politiek besproken, vanavond gaat het behalve over politiek ook over campers en hun gebruikers. Af en toe krijgt zijn medekampeerder de kans ook een duit in het zakje doen.

Het is amusant om aan te horen, we zullen hem nog gaan missen als we morgen verder reizen.

1. Astrid Luisman:
    13 augustus 2022