De brug

13 juli 2022 - Tromsø, Noorwegen

Goedenavond beste lezers,

Vanochtend verlieten we al vroeg het mooie plekje in Burfjord. Op naar de ferry in Olderdalen die ons naar Lyngseidet zou brengen.  De reis verliep sneller dan gedacht. Dat lag ook aan het gebrek aan leuke stopplaatsen op de route. En voor we het wisten schoven we aan in de rij wachtenden auto’s voor de boot. Die rij was verrassend kort, we hadden rekening gehouden met een wachttijd, maar daar was geen sprake van. De nummerplaat werd gescand, ons span opgemeten, alles digitaal natuurlijk, en twee piepjes verder was er al betaald middels de creditcard. Op de boot konden we genieten van de mooie overtocht. Voor we het wisten mochten we de boot weer verlaten, op zoek naar een leuke plek voor de nacht.  Het is zo’n prachtige omgeving waarin we rijden, hier willen we wel een nachtje staan. Maar hoe we ook ons best deden, geen plekje te vinden. Ze waren er gewoon niet. Een parkeerplaats bij een tankstation vonden we niet zo gezellig.

Op de ferry naar Lyngseidet

Dan maar doorrijden tot de volgende ferry op de route, die van Svensby naar Breivikeidet, een afstand van 22 kilometer en ons verheugen op de volgende boottocht. Bij de veerhaven van Svensby stonden reeds enkele auto’s en campers en het plein stroomde in rap tempo vol. Tot iemand achteraan in onze rij kennelijk niet goed wist hoe of wat en met zijn caravan de rest van de rijen blokkeerde. Toen we tegen een uur de boot op mochten was er van enige orde niets te merken. We kregen het gevoel, rij er op en zie maar. Nou is René gewend aan chaos, dus dit was een kolfje naar zijn hand. Jammer genoeg konden we op deze overtocht alleen vanachter een niet meer zo helder raam naar buiten kijken, wat de overtocht minder leuk maakte.

Ferry naar Brievikeidet

Na een klein half uur varen mochten we weer aan land. Nog 48 kilometer tot de Tromsø camping, waar we eigenlijk pas op donderdag zouden arriveren. Dus weer op zoek naar een leuke plek voor de nacht, wat zonder succes verliep. De weg was slecht, we hobbelden zo’n beetje van putje naar putje. Maar wat een pracht om ons heen. En hoewel de totale afstand deze dag slechts 207 kilometer was, werd René het zat en besloten we niet meer verder te zoeken en door naar de camping te rijden.

De camping was snel gevonden en voor een stadscamping, we zitten in het stadsdeel Tromsdalen, best gezellig en gemoedelijk. En we hadden mazzel, we konden er al terecht. Of we er vier  of drie nachten blijven, dat beslissen we morgen.

Vier jaar geleden 😀

2018 in Skarsvåg

Kijk hier zijn ze weer

2022 in Tromsø

Tijdens onze wandeling zagen we ze, de “pluisjes”. Traditiegetrouw gaat er een bosje mee naar huis.

In middag een korte wandeling gemaakt en de brug bekeken die we over moeten steken om bij de musea en het centrum te komen. “Is hier geen pontje?,”  fluisterde ik toen ik de brug zag. Want die brug, dat wordt nog wel een uitdaging (voor mij dan toch).

De brug

1. Astrid Luisman:
    14 juli 2022
    Wat een prachtige route doen jullie!
  2. Tiny de Vogel:
    Ja, het is heel mooi!
  3. Nell Van der Slik:
    14 juli 2022
    Wat heerlijk om jullie verhalen en de reis zo " mee te mogen maken"
  4. Tiny de Vogel:
    14 juli 2022
    Leuk te horen dat je er van geniet.