Storm Ida, Tief Zoltan

23 december 2023 - Schnakenbek, Duitsland

Na het vele vreugdegeknal van vorig jaar, al ruim voor de jaarwisseling,  wilden we dit jaar de rust opzoeken. Een bestemming was snel gevonden, Hamburg. Uiteraard niet in de stad zelf, en dus begon de grote zoektocht naar een “Ferienwohnung”.  Dat was gemakkelijker gezegd dan gedaan, zeker gezien mijn wensenlijst: met openbaar vervoer naar Hamburg kunnen reizen, supermarkt niet verder weg dan 10 km, dicht bij de Elbe en liefst op een boerderij. Ik heb heel wat woningen online bekeken en kwam uiteindelijk in het gehucht Schnakenbek terecht. Nooit van gehoord, maar de “Ferienwohnung” voldeed aan bijna al onze wensen. Contact was snel gelegd en de woning geboekt. In eerste instantie tot 2 januari, tot René vond dat we daar best wel 6 januari van konden maken.

Ze reden we 21 december in de stromende regen naar onze bestemming. De wind wakkerde in de loop van de dag flink aan, maar die leken we in de rug te hebben, want de reis verliep voorspoedig. Tot een paar honderd meter voor we het dorp inreden. Een flinke tak viel linksachter op de auto. Gelukkig kwamen we met de schrik vrij en ook de auto had geen schrammetje.

De woning overtrof onze verwachtingen en we kijken vanuit de woonkeuken en het balkon op de tuin en de paardenstallen. Nadat we de bagage naar boven hadden gebracht (waarom neem ik toch altijd zoveel mee?) ging René fikkie stoken. Terwijl buiten Tief Zoltan van zich liet horen en de regen tegen de ramen sloeg, zorgden de vlammen in de houtkachel voor een gezellige warmte. Hier houden we het wel even uit.

1. Grietje van der Ploeg:
    23 december 2023
    Groot gelijk dat jullie die herrie ontvluchten. Ben benieuwd naar het volgende verhaal en wat je daar allemaal beleefd!😀wij wensen jullie hele fijne kerstdagen en een heel goed en gezond 2024🙋‍♀️