Het orgelconcert

15 juli 2022 - Tromsø, Noorwegen

Beste lezers,

Deze camping heeft een grote gemeenschappelijke keuken waar elke gast gebruik kan maken van daar aanwezige faciliteiten. Al is het alleen om af te wassen.  Gisteravond liepen wij met onze volle afwasteil, we sparen alles van de hele dag op, naar de keuken. Kaart voor de lezer, en de deur zoeft open. Er zat veel volk, maar ons “ Good evening!” werd door niemand beantwoord. Of men zat te eten of stoïcijns op een beeldscherm te turen. Gezellig, ik had duidelijk een ander beeld van het leven op een camping.  Ach je doet de afwas, ruimt de boel op en vertrekt met de woorden : “ Have a nice evening”, waarbij je al weet dat er geen reactie komt.

Het was een kille avond, van buiten zitten was geen sprake, later begon het flink te regenen en dat is een groot deel van de nacht doorgegaan. Een regenmeter hebben we hier niet, maar ik verwacht dat deze zou zijn overgelopen. We horen het zelfs aan de nabijgelegen beek, die moet harder werken om al het water weg te voeren. En de kleine watervalletjes in de bergen groeien. Over vandaag kan ik kort zijn, een verregende dag, als het een kwartier droog was, is het veel.

Beekje naast de camping

Watervalletje

Zo’n dag is goed voor de huishoudelijke klussen zoals wassen. Al ben je op reis, je kan niet alles op sparen tot je weer thuis bent. Dus wij met ons emmertje wasgoed naar het washok. Drie ruime wasmachines en twee drogers. Toen we er binnenstapten struikelden we over een krat met……”Gadverdamme!” riep ik uit toen ik zag wat midden in het pad stond. Het krat puilde uit met vieze doeken en een soort van dierenkussen vol haren en ondefinieerbare vlekken.Ga je dat nou echt in een campingwasmachine stoppen? We kozen veiligheidshalve voor de wasmachine aan het eind van de ruimte, ver van het krat verwijderd. Op zulke momenten mis ik mijn eigen wasmachine. Toen wij later onze was gingen ophalen lag er een vuilniszak op het aanrecht, van waaruit de vuile onderbroeken op het aanrecht waren gevallen. 😱 Het leven op een camping is duidelijk niet altijd rozengeur.

Het had geen zin om te wachten op beter weer en na een lekkere lunch in het restaurant van de camping reden we naar de Artic Cathedral, waar om twee uur een orgelconcert van een half uur zou zijn. Omdat je sowieso moet betalen om de kerk te bezoeken, kun je dat net zo goed doen met muziek. Hoewel René meer liefhebber is van Rammstein kon hij het wel waarderen. Vooral het laatste stuk was erg mooi. De kerk zelf is een bezoekje zeker waard.

Het oregelDe kerk

Tijdens een autotochtje door de omgeving reden we een tunnel in, tenminste dat dachten we. Het leek echter meer op een gangenstelsel onder de stad. We kwamen in de tunnel twee rotondes tegen, inclusief bewegwijzering, zodat we er uiteindelijk aan de goede kant weer uit kwamen.

Nu zitten we in de caravan terwijl buiten de wind om ons huisje waait, de thermometer vertelt dat het 7 graden is, het eindelijk niet meer regent en de kachel ons verwarmt.

Lekker warm

1. Astrid Luisman:
    16 juli 2022
    Ondanks de regen en kou, toch weer een leuke dag van gemaakt, wat bijzonder een gangenstelsel onder de stad!
  2. Tiny de Vogel:
    17 juli 2022
    Het regent sinds gisteravond weer onophoudelijk. Hopelijk wordt het straks iets minder, we willen naar de botanische tuin.