Het circus

29 juli 2022 - Ekshärad, Zweden

Problemen met de IPad, slechte internetverbinding en jullie blijven verstoken van onze reisavonturen. Niet dat er nou zo veel spannends gebeurd is. Nog steeds geen beren op ons pad, de rendieren zijn in het noorden gebleven en de elanden hopen we morgen in een park te gaan zien. In het wild is het bij die ene vluchtige ontmoeting met een jonge eland gebleven.

Woensdag zijn we op weg gegaan naar een volgende camping, in een rit lukte dat niet, en we stopten in het stadje Mora. Maar niet voordat we onderweg een Dollar$tore met een bezoek vereerden. We waren deze keten al zo vaak tegen gekomen, dat we, nou ja vooral ik, nieuwsgierig waren geworden. Wij vinden het een soort van Action, maar dan vele malen groter.

Inkopen gedaan

In 2018 hebben we met onze gehuurde camper op een camping in Mora gestaan, vanwaar we zo het stadje in wandelden. Omdat de camping nu in het hoogseizoen ruim het dubbele kostte, kozen we voor een nachtje op een parkeerplaats. Dat je daarvoor 100 Zweedse kronen moest betalen, prima, alleen hoe? Een camperaar naast ons legde het uit en na veel zoeken op het terrein vonden we een betaalpaal. Een bord, uiteraard was daar geen woord Engels bij, maar we kwamen er uit. Sms’en naar een telefoonnummer en dan een code krijgen was ons al vaker gelukt, maar dit is vaag gebleven. Geen reactie, ook niet bij het weer afmelden. Nou ja, we zijn niet midden in de nacht weggesleept, en er lag ook geen bon onder de ruitenwisser. Misschien werd er gedacht dat we bij het circus hoorden waarvan de tent verder op de parking stond?  De wandeling door Mora leverde veel “weet je nog?” op en we gingen op zoek naar het restaurant waar we in 2018 lekker hadden gegeten. We vonden de locatie, maar het leuke restaurant was niet meer.  Wel zagen we op weg naar de caravan een aantal raceboten, formule 1 op het water heet dat geloof ik, die dit weekend de strijd met elkaar aan gaan.

Raceboot

De nacht in Mora was rumoerig. Vrachtwagens op en af het terrein en een grapjas met een auto die ver na middernacht met luide muziek aan de rand van de parking heen en weer reed. Camperaars plagen, verveling? Enigszins geradbraakt reden we na een bak sterke koffie vroeg weg uit Mora en voor de middag reden we de camping Djupdalen op in Ekshärad. Een kleine, gezellige camping met voornamelijk Nederlandse gasten.

Dit is tevens het punt waarop we moeten besluiten hoe we terug naar huis gaan reizen, boot, bruggen, brug en boot. We zijn er nog steeds niet uit.

1. Grietje van der Ploeg:
    29 juli 2022
    Moi Tiny en René, zo beleef je nog eens wat😄Maar het is weer een leuk verslag. Ik heb net alle foto’s eens weer bekeken. Wat een mooie en bijzondere belevenissen allemaal. Nog een hele goede reis en veel plezier
  2. Tiny de Vogel:
    29 juli 2022
    😉 Zolang het maar niet gekker wordt.