Op de grens

29 juni 2022 - Haparanda, Zweden

Gisteren, dinsdag 28 juni was een rare dag. Het begon ermee dat ik zo in gedachten op de parkeerplaats van een supermarkt liep, dat ik met mijn hoofd  tegen een reclamebord knalde. Een geknakt ego, een pijnlijk hoofd en lachende kinderen in een auto naast die van ons.

Later op de dag kreeg ik weer telefoon van de medewerker van KRO-NCRV. Ik was uit de hoge hoed gekomen en hiermee is mijn radio carrière nu echt in gang gezet 😉.  Op 7 juli mag ik mijn vakantieverslag live op radio 5 doen, of was het nou 14 juli?  Nee sterker nog, het is 7 én 14 juli, daar had ik niet op gerekend, dus des te leuker! Ik verheug me er nu al op.

Het was nog steeds warm, voor ons té warm. Daarom de wandelplannen opgeschort tot een koeler moment. We hebben er een ontspannen rustdag van gemaakt en tegen de avond alles ingepakt en caravan en auto startklaar gemaakt. Het was de eerste keer dat het in de nacht niet afkoelde. Zelf heb ik weinig geslapen, ook doordat ik veel last van de muggenbeten heb. Het was niet eens een straf om wakker te zijn, het was zo mooi buiten. Veilig achter een hor door het open raam naar buiten zitten kijken. Zelfs de vogels fluiten de hele nacht door. En heel in de verte hoorde ik een wolf huilen, of is dat een wensgedachte en was het een hond?

Vandaag wilden we flink wat kilometers maken en in elk geval tot Tornio in Finland komen. Buiten een paar wegwerkzaamheden om, was het lekker doorrijden en vanavond om kwart voor zes reden we de camperparkeerplaats bij Ikea Haparanda-Tornio op. We vonden een prima plekje voor de nacht.

Aan de overkant van onze verblijfplaats is een winkelcentrum, waar de winkels weliswaar gingen sluiten, maar waar we nog wel iets konden eten. We staken de straat, en de grens van Zweden naar Finland over, waarbij we meteen in een andere tijdzone belandden. We horen gesprekken in het Fins om ons heen, wat is dat toch een mooie taal. Al kom ik niet verder dan Kiitos.

De zon gaat hier vannacht heel even onder, daar gaan we niet op wachten. Morgen willen we verder naar het noorden. Tot dan.

1. Marja en Cor de Vogel:
    30 juni 2022
    Leuk, succes met je nieuwe job,wanneer breek je door op de tv
  2. Tiny de Vogel:
    30 juni 2022
    😂 Nooit denk ik. Het moet wel leuk blijven.