Zondag wasdag

26 juni 2022 - Överhörnäs, Zweden

Vandaag, ik geloof dat het zondag is, een rustige dag op de camping. Ik heb af en toe geen benul van dag en vooral van tijd. Het is nu kwart voor negen in de avond en de zon schijnt nog volop. De avonden zijn lang hier en de nachten niet meer dan een schemering.

Vanochtend zagen we de meeste gasten inpakken en vertrekken en de camping steeds leger worden.Tijd voor onze verhuizing naar de overkant, met het vrije uitzicht. Wat een heerlijk plekje.

Omdat de “wasmand” begon over te lopen van zondag wasdag gemaakt. Nu is een wasmachine aanzetten toch geen hogere wiskunde dacht ik, dat fix ik wel even. Maar hoe ik het ding ook bestudeerde en op knopjes drukte, er gebeurde niks. Ook mijn ingeroepen hulp in de vorm van René, die mij met zijn technisch inzicht vast uit de brand zou helpen, bracht geen uitkomst. Er was stroom en water, maar de machine bleef stil. Het was onze eer te na, maar uiteindelijk toch de campingeigenaar erbij gehaald. “Misschien volgende keer zorgen dat de deur van de wasmachine goed dicht is?”